• Semințe

  • 5 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Fibre alimentare
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
 
Citește mai mult despre fibre pe 5Fructe. Ro:
 
Semințele de in - beneficii uimitoare!
Consumul de semințe de in oferă o serie de beneficii atât de importante pentru sănătatea omului încât Dr. Joel Fuhrman - autorul cărții ”Superimunitatea”, o carte pe care o recomand cu toată căldura – le-a inclus în categoria superalimentelor.
Ce l-a convins pe Dr. Joel Fuhrman să includă semințele de in în categoria superalimentelor? Iată raționamentele pe care acesta le-a prezentat în cartea sa:
  1. semințele de in ajută la combaterea inflamațiilor, inhibarea dezvoltării tumorilor canceroase, protejarea vaselor sangvine beneficii datoritate conținutului bogat în acizi grași omega-3 (acid eicosapentaenoic, un compus esențial pentru o bună funcționare a organismului). S-a efectuat un studiu care a relevat faptul că pacientele bolnave de cancer la sân cărora li s-au administrat semințe de in au prezentat o reducere a creșterii tumorii și o creștere a ratei de supravețuire comprativ cu pacientele cărora nu li s-au administrat semințe de in;
  2. semințele de in, pe lângă proprietățile lor anticancerigene, sunt de folos și în lupta cu radicalii liberi - acestea sunt bogate în lignani anticancerigeni, niște compuși ai plantelor care se leagă de receptorii estrogenilor, intervenind în efectele cancerigene ale estrogenilor în țesuturile mamare. Lignanii, pe lângă proprietățile lor anticancerigene, au de asemenea și puternice efecte antioxidante. Semințele de in și semințele de susan conțin mai mulți lignani decât orice alt aliment;
  3. semințele de in promovează o digestie bună - mucilagiile aflate în semințele de in lubrifiază tractul intestinal, ușurând scaunele;
  4. nu în ultimul rând dr. Joel Fuhrman susține că ”s-a demonstrat prin sute de studii medicale că semințele prelungesc impresionant de mult viața și protejează de îmbolnăviri”.
     
Semințele de in sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3, o sursă foarte bună de vitamina B1, cupru, mangan și fibre alimentare, o sursă bună de magneziu, fosfor și seleniu.
 
Semințe de susan - benefice pentru sănătatea omului
Susanul (Sesamum indicum) este originar din India și a fost una dintre plantele cultivate de către poparele orientale pentru extragerea uleiului. Despre susan găsim informații scrise de istoricul antic Pliniu cel Bătrân, dar vechimea acestei plante o putem afla și din culegerea de povești arabe „Halima” sau în povestea „Ali Baba și cei 40 de hoți”. Cultura susanului este mai restrânsă deoarece are nevoie de o temperatură medie zilnică de 23 – 24º C, iar recoltarea este îngreunată de capsule (fructele susanului) care se coc eșalonat (de la vârf la bază) și plesnesc ușor împrăștiind semințele în toate părțile.¹
În comerț putem găsi semințe de susan alb sau semințe de susan negru (care este mai aromat și puternic antioxidant decât cel alb); ambele sortimente de semințe fiind valoroase din punct de vedere nutritiv, căci conținutul bogat în calciu fac din susan o sursă importantă de nutrienți care oferă organismului energie, diminuând procesele îmbătrânirii tuturor acelora care îl consumă în mod regulat.
 
Semințele de in - ce beneficii aduc pentru sănătate?
  1. Te ajută în lupta împotriva cancerului – un studiu efectuat în SUA de către cercetătorii de la Duke University Medical Center, Durham, Carolina de Nord a sugerat că semințele de in, care sunt bogate în acizi grași omega-3 și lignani, pot să stopeze creșterea tumorilor cancerului de prostată. Cercetătorii cred că semințele de in, care are proprietăți similare cu semințele de susan, probabil întrerup lanțul de evenimente care cauzează scăparea de sub control a multiplicării celulelor (ceea ce poate să ducă la formarea tumorilor).
     
  2. Este de folos în reducerea colesterolului – cercetătorii de la Iowa State University's Nutrition and Wellness Research Center au descoperit că nivelul colesterolului s-a redus la bărbații care au inclus semințele de in în dieta lor.
     
  3. Îmbunătățește controlul glicemiei – un studiu efectuat a scos în evidență faptul că există dovezi puternice care să sugereze că includerea semințelor de in în consumul zilnic poate să aibe un efect pozitiv asupra controlului glicemiei în bărbații și femeile obeze cu pre-diabet.
 
Noi vă recomandăm!
Hrișca – ce beneficii aduce pentru sănătate consumul ei?
Consumul de hrișcă aduce următoarele beneficii pentru sănătatea omului:
  1. Îmbunătățește controlul glicemiei din sânge – fiind o sursă bună de fibre dietetice, hrișca are un indice glicemic de nivel mic spre mediu, ceea ce înseamnă că includerea acesteia în hrană este legată de o creștere lentă și graduală a glicemiei din sânge. De fapt, studiile efectuate pe oameni, care au folosit hrișcă în alimentația lor, au arătat o glicemie mai scăzută în cazul bolnaviilor care suferă de diabet. Suport pentru rezultatele acestor studii a fost găsit și în studiile efectuate pe șobolanii diabetici, care au scos în evidența faptul că o componentă aflată în hrișcă (d-chiro-inositol) poate fi utilă în tratarea diabetului. Un alt studiu a indicat că extractele din tărâța de hrișcă pot să aibă un efect inhibitor asupra digestiei sucrozei. Sucroza reprezintă o altă denumire a zahărului obișnuit. Toate aceste proprietăți fac din acest aliment o alegere foarte bună și sănătoasă atât pentru bolnavii de diabet, cât și pentru orice persoană care vrea să se asigure de un control îmbunătățit al echilibrului glicemiei din sânge.
  2. Este de ajutor în menținerea sănătății sistemului cardiovascular – rezultatele unor studii clinice au sugerat că hrișca poate să reducă inflamațiile și nivelul nesănătos al colesterolui ”rău”, crescând în același timp nivelul colesterolui ”bun”. Rutinul, un antioxidant prezent în hrișcă, este de mare ajutor în menținerea elasticității și rezistenței vaselor de sânge.
  3. Ajută la slăbit – hrișca este este un aliment sărac în calorii, însă bogat în componenți care ajută la reglarea greutății corporale. În plus, este și foarte sățios, ceea ce îți va reduce foarte mult pofta de a ”ciuguli” între mese. Pentru cei care sunt înclinații spre vegetarianism acest aliment este practic obligatoriu.
 
Created in 0.0422 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.