• Fructe

  • 11 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Fibre alimentare
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
 
Citește mai mult despre fibre pe 5Fructe. Ro:
 
Prunele - gustoase și sănătoase
Prunele, pe lângă faptul că sunt gustoase, constituie o sursă importantă de energie, furnizând fitonutrienți esențiali pentru sănătatea omului, vitamine, minerale și microelemente importante. Pentru a putea beneficia pe deplin de aceste minunate proprietăți, ele trebuie savurate, nu doar în preajma sărbătorilor, ci trebuie să fie incluse în meniul zilnic. Sub formă de fructe proaspete prunele sunt disponibile pentru consum doar pentru o scurtă perioadă de timp în cursul anului. În schimb sub forma de fructe uscate prunele sunt practic disponibile pe piață în cursul întregului an. De asemenea, sub forma prelucrată prunele sunt prezente în numeroase produse: marmeladă, compoturi, gem, magiun, dulceață, müsli.
 
Prunele sunt fructele prunului (familia Rosaceae, subfamilia PRUNOIDEAE, genul PRUNUS, specia DOMESTICA L.), un pom care poate ajunge la o înălțime de 5 metri. La genul Prunus sunt cunoscute circa 32 de specii, în peste 2000 de soiuri.
 
Coacăzele - beneficii și proprietăți
Fructele coacăzului negru sunt apreciate datorită conținutului lor foarte bogat în vitamina C (între 150 – 300 mg / 100 g coacăze negre), de 4 - 5 ori mai mult decât lămâile.
 
Coacăzele negre pot fi servite proaspete doar vara, dar pentru anotimpul rece le găsim sub formă de coacăze uscate sau coacăze congelate. De asemenea, coacăzele sunt fructe din care se pot pregăti siropuri și sucuri (benefice în caz de tuse și laringite).
 
Pentru dulcețuri este de dorit să fie utilizate în combinație cu fructe dulci (mere, pere, etc.) pentru a da produsului finit un gust și o aroma deosebită. În salatele cu fructe dulci (banane, pere și altele) sunt ideale pentru coloristica și gustul acrișor care oferă savoare și aroma deosebită acestor specialități culinare.
 
Citește mai mult despre coacăze accesând următorul articol pe 5Fructe.Ro:
 
Prunele - o minune a naturii!
Prunul (cu denumirea latină Prunus Domestica, face parte din familia Rosaceae – grupa fructelor sâmburoase) este originar din Persia și din Caucazul de Est, a fost adus în Europa de către romani. La noi în țară este pomul fructifer cu cea mai mare pondere. Cunoscut încă din antichitate pentru valoarea sa nutritivă, căci până și Pliniu cel Bătrân laudaproprietățile laxatixe ale prunului, iar prunele uscate erau recomandate de diferiți autori din Grecia antică, așa după cum găsim scris de Mircea Alexan și Ovidiu Bojor pe paginile cărții „Fructele și legumele – factori de terapie naturală”.
La noi în țară, sunt cultivele mai bine de 10 varietăți de pruni, fiind apreciat atât pentru fructele delicioase dar și pentru calitatea sa de bun fixator al terenurilor în pantă, alunecoase.
Citește mai mult despre prune accesând următorul articol pe 5Fructe.Ro: Prunele - o minune a naturii!
Noi vă recomandăm!
Fructe de pădure – beneficii și proprietăți
Pentru hrana omului, dar și a animalelor, Dumnezeu a făcut pomi cu fructe și semințe, după soiul lor; așa după cum scrie în Sfânta Scriptura în Geneza 1, 11 (Apoi Dumnezeu a zis: „Să dea pământul verdeață, iarbă cu sămânță, pomi roditori, care să facă rod după soiul lor și care să aibă în ei sămânța lor pe pământ.” Și așa a fost.) 
Fructele de pădure, ca și fructele pomilor din livezi, reprezintă o sursă permanentă de energie furnizată organismului uman prin multitudinea de vitamine, minerale și diverși compuși organici.
Voi enumera și voi menționa importanța fructelor de pădure întâlnite pemeleagurile noastre, anuime:
  • răchițele
  • scorușul de munte
  • păducelul
  • moșmonul
  • fragii de pădure
  • socul negru
  • călinul
  • cornul
  • cătina albă
  • dracila
  • verigariul
  • dudul alb
  • alunul
  • stejarul
  • ienupărul
  • porumbarul
 
Fructele de pădure sunt folosite în alimentație atât în stare proaspătă sau ca fructe uscate. De asemenea, fructele de pădure sunt utilizate pentru prepararea dulcețurilor, siropurilor, jeleurilor și a altor preparate, dar pot fi folosite și în industria farmaceutică pentru prepararea medicamentelor.
 
Citește mai mult despre fructele de pădure accesând următorul articol: Fructe de pădure - beneficii și proprietăți
Prunele - beneficii și proprietăți
După măr, în țara noastră prunul este al doilea pom fructifer și astfel producția de prune ajunge să reprezinte circa 40% din producția totală de fructe. Prunele se remarcă printr-o valoare alimentară ridicată și printr-o acțiune stimulantă pentru buna funcționare a diferitelor organe ale trupului uman, atunci când sunt consumate fie proaspete, fie uscate sau prelucrate pentru obținerea diverselor produse (gemuri, compoturi, dulcețuri, siropuri etc.).
 
Prunele fac parte din categoria fructelor sâmburoase (grupă care cuprinde specii din familia Rosaceae, cu fruct cărnos de tip drupă și cu sâmbure lemnos care protejează sămânța și care este cea mai răspândită la noi în țară ocupând peste 60% din suprafața cultivată cu pomi fructiferi), precum: cireșul, vișinul, piersicul, caisul și migdalul (care prezintă anumite excepții: fructul fiind pielos, nu cărnos și nu se cultivă la noi în țară, ci în țările mediteraneene).
 
Agrișele - beneficii și proprietăți
Agrișele sunt importate (la noi în țară cultura de agrișe este foarte mică) în alimentație atât pentru consumul în stare proaspătă sau fructe uscate, dar mai ales sub formă de produse industrializate. La prelucrare sunt folosite în amestec cu alte specii de fructe datorită conținutului ridicat de acizi (precum: malic, citric, tartric etc.) și substanțe pectice, celuloză, vitamine (A, B1, și C), săruri (K, Ca, Fe și P).
 
Smochinele - ce beneficii și proprietăți au?
Smochinele (cunoscute și sub denumirea ”fructul săracului”) sunt rodul smochinului (Ficus carica – tufă care poate ajunge înălțimi între 3 – 8 m; plantă mediteraneană cu frunza verde închis și păroase pe ambele fețe cu diametru de 30 de cm) despre care găsim scris și pe paginile Sfintei Scripturi în Evanghelia după Matei (smochinul blestemat).
Smochinele sunt niște fructe apreciate pentru proprietățile lor nutritive. Medicul George D. Pamplona-Roger precizează pe paginile cărții sale - ”Sănătate prin alimentație” - că smochinele conțin: 15% carbohidrați (glucoză și fructoză), proteină în proporție de 1%, iar grăsimi doar 0,3%. De asemenea conțin: vitaminele E, B1, B2 și B6; mineralele (magneziu, fier, calciu și potasiu), iar dintre oligoelemente în cantități remarcabile cupru, zinc și mangan.
Ne sunt recomandate pentru calmarea mucoasei bronhiilor, a tusei cauzate de gripă ori de răceală. Pentru a avea un efect binefăcător mai puternic smochinele uscate trebuie rehidratate în apă în timpul nopții sau fierte în lapte; aceste fiind benefice și în tratarea constipației (au efect asemănător cu cel al prunelor în afecțiuni ale tractului digestiv).
 
Promo non-stop!
Bananele - beneficii și proprietăți
Ce sunt bananele?
Bananele sunt fructele bananierului (din familia Musaceae paradisiaca, arbore ce poate ajunge până la 5 metri înălțime, originar din Africa de Est și Asia unde există soiul de banane pitice). De asemenea există soiul de banane roșii din Malaysia, iar în America centrală și de Sud esistă soiul de banane mai mari și mai puțin dulci care poartă denumirea de plantan).
 
Ce conțin bananele?
Bananele sunt niște frructe prețuite pentru prorietățile lor nutritive și vindecătoare, căci are în conținutul său până la 21% carbohidrați după cum menționează și medicul George Pamplona – Roger în cartea “Sănătate prin alimentație”.
 
Caisele - beneficii și proprietăți
Caisele sunt fructele caisului (Prunus ameniaca, din familia Rosaceae, poate ajunge până la 10 m înălțime), renumit pentru că a călătorit cel mai mult dintre toți copacii. Își are originea din China, iar în Grecia a fost adus de Alexandu cel Mare – după cucerirea Indiei; de aici la Roma și în toată regiunea mediteraneană. Apoi în America de Nord (secolul al XVIII-lea) și chiar și pe Lună a fost dus de astronauții americani.
 
Caisele sunt niște fructe excelente pentru dietele de slăbit (datorită conținutului caloric foarte scăzut – 48kcal/100 g), au conținut mare de potasiu și mic de sodiu; bogat în zaharuri (fructoză și glucoză) și în minerale alcaline, dar și în oligoelemente precum: cobalt, mangan, bor și fluor.
Povitamina A (betacarotenul) este componenta cea mai importantă a caiselor (fie proaspete, fie confiate). Caisele - sub formă de caise uscate - sunt delicioase și foarte valoroase nutritiv și datorită proteinelor (până la 5%) și fierului din conținutul lor.
 
Stop kilogramelor în plus – Cură cu cireşe
Cireșele sunt, cu siguranță, niște fructe îndrăgite de foartă multă lume, îcepând cu copiii și terminând cu adulții. Prea puţini ştiu că putem pierde din greutate dacă consumăm cireşe o zi sau două pe săptămână. Cantităţile mici de sodiu, grăsimi şi proteine în proporţie de 1% din conţinutul acestora, precum şi efectul depurativ şi diuretic afută la pierderea în greutate.
Cireşele, fructele cireşului („Prunus avium” - poate ajunge până la 20 m înălţime şi este cultivat şi în România), sunt recomandate pentru multitudinea de nutrienţi pe care acestea le conţin în proporţii mici, cu excepţia vitaminei B12. Informaţii despre beneficiile cireşelor sunt menţionate de dr. George D. Pamplona-Roger, în cartea sa „Sănătate prin alimentaţie”, unde aflăm că aceste fructe potolesc foamea şi purifică sângele, fiind benefice în afecţiunile cronice: gută, arterioscleroză, artrită, reumatism cronic, stop cardiac, hepatopatie cronică, convalescenţă după boli infecţioase şi cancer.
Foarte important: Sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet pentru că au un conţinut mic de zaharuri (doar 14% - fructoză), dar cu supravegherea medicului specialist!
 
Created in 0.0775 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.