Iată că a venit și primăvara și este bine să facem o cură de verdețuri și legume pentru detoxifierea organismului. Este știut că verdețurile au propriețăți benefice pentru sănătatea noastră.

salata cu boabe de năut

De aceea vă propun câteva rețete de salate de primăvară cu verdețuri și legume. Acestea se consumă imediat după ce au fost pregătite alături de mâncăruri pe bază de: cartofi, fasole, orez, linte, soia, năut, etc.

1. Salata de primăvară

Salata proaspătă de primăvară conține multe vitamine, nu îngrașă și are un gust bun.

Strângeți frunze tinere, delicate de păpădie, urzici, măcriș, podbal, pătlagină cu frunze subțiri sau late, frunze de coada șoricelului și asmățui.

Dacă nu aveți toate aceste plante, puteți folosi doar o parte din ele sau puteți încerca – de ce nu?! - alte combinații.

Mod de preparare

Imediat după ce se adună frunzele din plantele menționate mai sus, se spală bine și se lasă într-o sită la scurs, apoi se taie mărunt.

Se pregătește următorul sos din smântână vegetală (obținută din mixarea a 50 g de semințe de floarea soarelui decojite, sucul de la o jumătate de lămâie, o linguriță pudră de usturoi sai de ceapă, o jumătate de cană de apă și puțină sare).

Se amestecă 4 - 5 linguri de smântână vegetală cu ierburile mai sus menționate tăiate mărunt, apoi adăugați puțină ceapă verde tăiată fin. Pentru un gust mai aromat se poate adăuga și o jumătate de linguriță de mărar mărunțit.